Rehabilitacja

manu

dorehabilitacji.pl porady z fizjoterapii

wesprzyj kanał youtube dorehabilitacji.pl na zrzutka.pl

konsultacja fizjoterapeutyczna on-line

A A A

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 
Bolesny bark - mięsień dwugłowy

 Zapalenie ścięgna głowy długiej m.dwugłowego to bardzo częsta dysfunkcja. Zwykle występuje wraz z innymi zapaleniami w tym rejonie (np. stożek rotatorów). Przyczyny powstania w/w choroby mięśnia dwugłowego to głównie, sumujące się mikrourazy powstałe podczas aktywności fizycznej, przeciążenia w ciągu dnia oraz procesy zwyrodnieniowe. Ból powstaje podczas przesuwania się ścięgna w rowku międzyguzkowym, które występuje prawie w każdym ruchu w stawie barku. Jest obecny w okolicach stawu barkowego oraz na całej długości mięśnia i sięgać może do łokcia (poniżej st łokciowego znajduje się przyczep końcowy m. dwugłowego). 

 

Udostępnij

 

UWAGA! Objawów może być więcej, ale jest to temat na inny artykuł, tu zajmuję się tylko m. dwugłowym.

 

 

   
 
 

  Najbardziej charakterystycznym objawem stanu zapalnego jest tkliwość ścięgna, którą możesz zaobserwować dotykając palcami przednią powierzchnię stawu barkowego (zgrubienie, które podczas nacisku porusza się).

                                          mięsień dwugłowy ramienia - rehabilitacja

 

 

 Terapię należy zacząć od masowania (rozcierania) w poprzek włókien torebki stawowej. Rozcieranie powinno być powolne i względnie głębokie (aby nie pocierać tylko skóry). Będziesz czuł ból. Stosuj to parę razy dziennie po kilka minut. Zastosuj oliwkę lub maść przeciwbólową.

                                          mięsień dwugłowy ramienia - rehabilitacja

 

 Kiedy ból powoli ustępuje (dzień,dwa) można spróbować rozcierać ścięgno za pomocą palca lub dwóch. Ból będzie dość duży. Wciśnij palce w najbardziej bolący punkt a następnie rozcieraj. Poczujesz jak ścięgno przeskakuje ci pod palcem.

                                          mięsień dwugłowy ramienia - rehabilitacja

 

 Następną formą terapii w domu to rozciąganie m.dwugłowego. Osiągamy to poprzez ustawienie całej kończyny górnej ze zgiętym grzbietowo nadgarstkiem (patrz zdjęcie poniżej) i odchylamy to momentu odczuwania rozciągania mięśnia.  Bardzo efektywną metodą rozciągania mięśni jest także poizometryczna relaksacja mięśni. Oprzyj kończynę z zgiętym nadgarstkiem o podłoże i naciskaj przez 10 sekund. Następnie unieś do góry.

 

                  pirdwuglowy3pirdwuglowy4

  

 Wykorzystując tę sama metodę teraz rozciągniemy m.dwugłowy przy jego przyczepie końcowym (pod st. łokciowym). Zginaj łokieć przeciw oporowy drugiej dłoni. Po 10 sekundach, rozluźniony łokieć prostuj.

 

                  pirdwuglowy1pirdwuglowy2

 Uwaga! Artykuł informacyjno-poglądowy oparty na doświadczeniu i obserwacji autora, który jest fizjoterapeutą. Przed wykorzystaniem poniższych informacji należy skonsultować się z lekarzem lub fizjoterapeutą.

Poniżej film z kanału youtube na temat artykułu.

 

 

 

   
 
 
 


Komentarze  

Jola
0 # Jola 2019-03-24 21:14
Mój ból blokuje coraz bardziej wygiecie ręki do tyłu, jak przy zapięcie stanika. Czy ta dyskusja dotyczy również mojej dysfunkcji? Również wyciągnięcie na Maxa do góry w pionie jest nie możliwe we. Ruch mogę wykonać na wysokość znaku "Hitlera" :) Przepraszam za określenie ale tak to z boku wygląda. Proszę o pomoc. To nie był gwałtowny uraz lecz narastającym stopniowo.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
dorehabilitacji.pl
0 # dorehabilitacji.pl 2019-03-25 08:10
Witam. Tak, może być to problem z w/w mięśniem. Jednak po opisie objawów podejrzewam dysfunkcję ścięgna mięśnia nadgrzebieniowego wraz obrąbkiem stawowym (wynik tzw ciasnoty podbarkowej). Proszę obejrzeć
www.youtube.com/watch?v=pS8_Hs2PqSc
www.youtube.com/watch?v=rhlpxODIz4Y
www.youtube.com/watch?v=qv4_ERielKU
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować