video porady z fizjoterapii - subskrybuj

Ból przyśrodkowej części kolana podczas jazdy na rowerze.

polecam

mazowsze@mazowszemedispa.com

tu zrealizujesz wniosek NFZ

Zniesienie lordozy szyjnej pociąga za sobą wiele zmian w budowie i biomechanice ciała. W większości przypadków, lordoza szyjna współistnieje ze zniesioną kifozą piersiową oraz zmniejszeniem lordozy lędźwiowej. Patologia ta prowadzi do przemieszczenia środka ciężkości, stałych przeciążeń mięśni oraz bóli (zobacz art cz1).

Z powyższych faktów na plan pierwszy w terapii zespołu bólowego wysuwa się profilaktyka. Kiedy odczuwamy pierwsze symptomy (bóle u podstawy czaszki promieniujące do oka, bóle łopatek, napięcie mięśniowe w okolicy szyi i barków, bóle w mostku) podczas dnia, a które ustępują po wypoczynku, należy jak najczęściej przyjmować pozycję wypychającą klatkę piersiową do przodu. Pomocą może być drążek rehabilitacyjny lub zwykły kij np. od miotły. Zobacz zdjęcia.

prosteplecy3prosteplecy4

prosteplecy5

Przeprost możemy również osiągnąć w pozycji leżącej, lub na piłce rehabilitacyjnej

rozciaganiepiersiowymale1prosteplecy6

W przypadku pracy siedzącej, możemy zastosować tzw pozycję Brugerra. Zaleca siedzenie na krawędzi krzesła z kończynami dolnymi lekko rozstawionymi. Przenieś ciężar ciała na stopy skierowane lekko na zewnątrz (poczujesz delikatne uniesienie ciała). Jeżeli teraz rozluźnimy mm pośladkowe wraz z mm brzucha, nastąpi przodopochylenie miednicy, brzuch wysuń do przodu. Cały kręgosłup ustawi się w prawidłowej, zrównoważonej pozycji. Przypominam, jeżeli poczujecie uniesienie się na kościach (tzw kolcach biodrowych w środku pośladków) pozycja jest wykonana prawidłowo.

bruger

Każda ćwiczenie lub pozycja jaka Wam przyjdzie do głowy, a która wykorzysta w/w zasadę będzie przynosić ulgę i przeciwdziałać powikłaniom (np. dyskopatia). Można wykorzystać ćwiczenia i informacje z art o szyi (poniżej link)

W przypadku kiedy dojdzie do powikłań, należy skorzystać z pomocy lekarza i fizjoterapeuty, ponieważ w tej sytuacji pacjent sam już sobie nie poradzi.

polecam także:

zła budowa kręgosłupa, a bóle w górnej części ciała. Cz 1