video porady z fizjoterapii - subskrybuj

Ból przyśrodkowej części kolana podczas jazdy na rowerze.

polecam

mazowsze@mazowszemedispa.com

tu zrealizujesz wniosek NFZ

Podczas pracy zawodowej często spotykam się z pytaniem jak powinno się prawidłowo siedzieć aby zapobiegać bólom kręgosłupa. Prawdę mówiąc to nie ma takiej pozycji. Siedzący tryb życia jako efekt uboczny rozwoju cywilizacji jest jednym z głównych przyczyn bólów pleców i odmianą tzw. przodopochylenia ciała.after

Codzienne czynności wykonujemy w większym lub mniejszym stopniu pochyleni do przodu. Wpływa to negatywnie na nasze dyski, które wypychane do tyłu w konsekwencji doprowadzają do bólu pleców.W takiej sytuacji jedynie co można zrobić to próbować spowolnić proces degeneracyjny. Nie zastąpi on niestety ćwiczeń, terapii i odpowiednich nawyków.

Podstawową zasadą przy prawidłowym siadzie jest zasada aby punkt bioder był zawsze wyżej niż punkt kolan (chodzi o stawy biodrowy i kolanowy).Na zdjęciu poniżej pokazano różnice w wysokości stawów biodrowego i kolanowego.

poprawnysiad

oraz reakcję kręgosłupa przy zastosowaniu podkładki.

prawidlowesiedzenie

Przy wykonaniu tej pozycji najlepiej posiadać fotel biurowy, który ma możliwość regulacji siedziska lub zaopatrzyć się w tzw. klin (na zdj powyżej). W przypadku braku jednego i drugiego spróbować uformować spad z koca.

deskhealth after

Jeśli dobrze zastosujesz w/w przedmioty to podczas siadu odczujesz jak Twój kręgosłup naturalnie zacznie się prostować. Zauważysz, że nie ma znaczenia jak bardzo wyprofilowane jest oparcie fotela. Twój kręgosłup nie będzie już potrzebował dużego wsparcia (najprostsze oparcie wówczas wystarcza). Odczuwalne będzie napięcie między łopatkami a ogólna ocena siadu ulegnie poprawie. W trakcie pracy pozytywny wpływ pozycji będzie miał również na łokcie i dłonie (np. zmniejszenia bólu i drętwienia).Poniżej, wykorzystaniw klina np w samochodzie.

podkladka

Kupując fotel do pracy kieruj się ustawieniem siedziska a nie profilem oparcia.

Poniżej film pokazujący błędy podczas siedzenia.

Pokrewne artykuły:

Ból odcinka L-S cz.1