"  Ćwiczenie oddechowe w stabilizacji kręgosłupa

foto1
foto1
foto1
foto1
foto1

dorehabilitacji.pl

501 463 913 info@dorehabilitacji.pl

Statistics

Odsłon artykułów:
1449448

badania diagnostyczne

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

 Głównym zadaniem ćwiczeń oddechowych jest ułatwienie pracy serca, poprawieniemięśnie głębokie kręgosłupa i brzucha wydolności płuc, obniżenie stresu oraz doprowadzenie tlenu do wszystkich części ciała. Internet jest pełny porad i przykładów.

 

 

Ten artykuł ma na celu pokazać jak można wykorzystać jedno z w/w ćwiczeń do wzmocnienia stabilizacji kręgosłupa. Bardzo przydatne dla osób z dyskopatią oraz pacjentów po zabiegu operacyjnym na dysku.

Jednym z głębokich stabilizatorów kręgosłupa jest mięsień poprzeczny brzucha, który wytwarza tzw tłocznię brzuszną (tu więcej na temat anatomii). Skurcz tego mięśnia następuje podczas wydechu, a rozciąganie w trakcie wdechu. Uaktywnienie mięśnia jest bardzo proste. Wystarczy położyć się na plecach. Można zgiąć nogi w kolanach, zależy od stanu naszego kręgosłupa i etapu terapii. Kładąc obie dłonie na brzuchu w okolicach kolców biodrowych przednich (chcemy wzmocnić stabilizację kręgosłupa) lub na ostatnich żebrach (interesuje nas ćw oddechowe) zaczynamy głęboki wdech nosem. Napełniamy brzuch. Staramy nie ruszać klatką piersiową. Po np. 3 sekundach następuje wydech (wydmuch) ustami. Dla wzmocnienia pracy możemy położyć książkę, która spełni rolę ciężarka.mięśnie głębokie kręgosłupa i brzucha anatomia

Uwaga! W przypadku gdy leczymy kręgosłup napięcie w/w mięśnia (wydech) powinien być do ok 30% max. W pozostałych przypadkach może to być wydmuch maksymalny.

Kiedy to osiągniemy włączamy napięcie m wielodzielnego w odcinku lędźwiowym. Więcej na temat tego mięśnia tutaj. Poniżej filmik na powyższy temat.

 

 

 

                                                                                                       

 

Gościmy

Odwiedza nas 66 gości oraz 0 użytkowników.